Uður TARIMAN
11 Aralık 2023 Pazartesi
Tarih : 2023.12.10  14:42:44

ÜLKEMDEN MANZARALAR

Uluslararası   siyaset… İç cenahta siyaset olur da dışta neden olmasın değil mi ya? Siyasetin içte olsun, dışta olsun eli yüzü düzgün olanını bulmak zordur. İçerisi fokur fokur kaynıyorken, dışarıda da  pamuk gibi değil. Mesela Yunanistan ile aramız senelerdir zıvanasından çıkmıştı. Adalarımıza kondular tee eskilere dönersek KIBRIS  olayı falan felan. Cumhurbaşkanı Erdoğan geçtiğimiz aylarda bir gece ansızın  falan diye de gönderme yapmıştı. Ama şimdi  Erdoğan, YUNANİSTAN’DA. Başbakan MİÇO  ile sıcak görüşmelere anlaşmalar yapıyor. Mesela, Yunan adalarına vizesiz gidiş onaylandı deniyor. Bu anlaşmanın mürekkebi kurumadan bizim turizmciler, yaygarayı koparttılar “Reis bizi yaktı” diyorlar. Sen bir lahmacunu 500 kağıda satarken iyiydi ama… Ağlama değmez hayat şarkısı yani.

Aslına bakarsanız halklar arasında hiçbir kargaşa karmaşa yok. Midilli, Ayvalık, Edremit yani körfezimiz insanları MİDİLLİ’ye gidiyorlar eğleniyorlar. Midilli  halkı da Ayvalık’a gelip Pazar yapıyorlar. Ha Edremit’ten Ayvalık’a gitmişiz ha Midilli’ye. Onlar yarım yamalak Türkçe, biz yarım yamalak Rumca konuşabiliyoruz. Ticaretimiz de yerinde. Yani demem o ki, ülkeler arasındaki kavgaya halklar karışmıyor… Ahlakı bozan yamuk uluslararası siyaset. İktidarlar yani. Benim hayatımın 4/3’ü doğup büyüdüğüm İstanbul’da geçti. Okulda, semtimde sonralar iş hayatımda onlarca RUM  arkadaşlarım vardı. FEDON mesela koyu bir Atatürk’çüdür… Mesela, YORGO VAPURUDİS TAVERNA şarkıcılarının sevilen yüzü idi. Mesela PROFİLO‘nun sahibi İstanbullu Rum vatandaşımız KAMHİ  ailesidir. JEFİ  KAMHİ MİLLET VEKİLİ de oldu.

SAGAPO KOMŞU. SENİ SEVİYORUM. Uluslara arası kışkırtmalar sonucu 6/7 Eylül olaylara patladı. İstanbul’da ne kadar özellikle BEYOĞLU  ve Arnavutköy’deki tüm Rum vatandaşların  iş yerleri yerle yeksan edildi…  Siyasetin içi de dışı da bataklıktır. Bu bataklığın cefasını halklar çekiyorlar.

************

AKÇAY SAHİL GÜVENLİK

Önemli bir kurum Akçay’da göreve başladı. Tabelası da asıldı. Hayırlı olsun.

*************

PARA KARŞILIĞI   MEMURİYET TAKASI

İstanbul’un TAŞI TOPRAĞI ALTIN DENİRDİ. Şimdi  halk İstanbul’dan kaçmaya başladı. Hatta İstanbul’a tayini çıkan devlet memurları para karşılığı beceyiş için takas yapıyorlarmış. Yani İstanbul yaşanacak  şehir olmaktan çıktı. HAYAT  İstanbul’da bir başka. Valla ben kendi açımdan merak ediyorum… Memur, işçi,  dar gelirliler ne yerler, ne içerler, nasıl yaşam için ayakta durabiliyorlar? İktidarın bu konularda hiçbir merakı yok. Seçim tarihlerinde canlarım şekerlerim derler ama…

Allah korkusu olmalı. Din, iman derken, bunun yanına yarın nasıl hesap veririm diye kaygıları bile yok.

Yani yanlış anlaşılmasın dürüst insanlar bile şirayelerinden kayacaklar. Bilmem anlatabildim mi? Bu yetmiyormuş gibi okul kantinleri bile denetimden uzak, çocuklar mideleri guruldayarak öğretmeni dinlerken nasıl ilim irfan sahibi olacaklar? Rus havyarı falan yiyenlerin boğazlarından nasıl geçiyor anlamak mümkün değil… Bunun yanı sıra AHLAK ELBETTE  BOZULUR. Camide abuk sabuk VAAZLAR VERİLECEĞİNE, komşun açken sen tok yatma HADİSİ İLE BAŞLANSA nasıl olur acaba? Diyanet garajında  7/8 marka araç barındıracağına  BİRAZ da açlıktan tokluktan konu açsa. Açmaz çünkü kafa aynı kafa.

************

SAÇ EKTİRMEYE AKIN AKIN  GELENLER

Uçaklar bu  kelle aşkına  ülkemize geliyorlarmış. Saç ektirmeye. Bizde Afrika’da buğday ektirecek arazi kiralıyoruz… Neyse ki bu saç ektirmeyle gelenler  dolar bırakıyorlar. Hal böyle olunca ben iktidarın yerinde olsam SAÇ EKTİRMEYE GELEN LER İÇİN ÖZEL UÇAK KALDIRIR, BEDAVA  GETİRİRİM. Kaz gelecek yerden dana  esirgenir mi?

*************

İSRAİL İLE TECARET

Ülkemizde Musevi vatandaşların ürettikleri ya da marka alarak ithal ettikleri ürünleri boykot yapalım diyen ileri zekalılar, evlerindeki raflara bakmadan dırdırlanıyorlar. Sakallarını kestikleri jilet, dişlerini fırçaladıkları macun,  suratlarına sürdükleri krem, Dondurma, çitoş pitos, kıç bezi falan felan. Hal böyle olunca muhalefet geçtiğimiz  hafta “350 gemi ekim yanda İsrail’e demir çelik götürdü” diye açıklama yaptı. Sıkıyorsa buna da ambargo isteyin bakalım.

Mesela PROFİLO HOLDİNG. Yıllardır beyaz eşya üreten bir fabrika, bakın bakalım evlerinizdeki buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi klima markalarına… Ağzınızdan çıkanı kulağınız duysun. Bu yaygarayı kopartanların zaten kültürlerini irdelemek gerekir. Bir tarihte de Fransız mallarına ambargo diye kıçını yırtanlar, bunlardan hangisini uygulatabildiler…

***************

FİKRİ SAĞLAR

CHP eski vekili şimdi, MERSİN’DE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞINA ADAY OLMUŞ. Ne yalan söyleyelim Allah’ın bildiğini kuldan ne saklayayım hiç haz etmedim bu muhteremden.

Saka döneminde Kitap fuarında, modaratörlüğünü yaptığım söyleşide  konuğum idi. Açtı ağzını kapat kapatabilirsen… Söyleşiden önce SAKA’nın yanında “partime zarar verecek bir şey sorma da ne sorarsan sor” demişti ama susturamadım ki sorayım…

***************

PARAYA  BAK BE  BİRADER !

CHP  GENEL BAŞKAN YARDIMCISI  GÖKHAN ZEYBEK, “Yerel seçimler için  15 bin 464  kişi aday oldu” dedi. Dedi ama derken neden kaç para kasaya girdi onu açıklamadı. Belki rakama ulaşamamıştır diye düşündüm. Bütün partilerde aynı sistem var. Geriye dönüşü olmayan para. Bu paranın hesabını kim tutuyor? Eski tarihlerde A.KEMAL  Deveciler  YAPIYORDU MERKEZDE BU İŞİ HESAP ADAMIYDI.

Erdoğan’ın  açtığı tazminat davalarındaki rakamları görünce gözlerimiz fal taşa gibi açılıyordu, “yahu Kılıçdaroğlu bu paraya nasıl öder?” diye hayıflanıyorduk. Meğerse işte böyle trilyonlar varmış.

**************

BÜYÜKERŞEN ADAY

Özgür bey rica etmiş o da kıramamış. Bana kalsa HOCA’ya başka bir görev verirdim. Ne kadar belediye başkanı varsa eğitim verip sınava tabi tutması gibi. Başkan eğitimcisi yani. Hoca Eskişehir’de olmazsa olmazı gerçekleştirdi. Anadolu’nun göbeğinde saltanat kayıkları yüzdürdü…

                                                                  **

DÜŞÜNCENİN BİTTİĞİ YER

“KIRMIZI ETE YAPISAL İNCELEME”

By:  Gazeteler

Bizden not:  Danayı  iki bacağını ayırsalar çözemezler, incelemeden bahsediyorlar. Oyalama kaptan ben gidemem hesabı yani. Safsata. Çatlak yumurtanın tanesi 5 gayme. Dana, koyundan bahsediyorlar. Çatlak yumurtayı seloteyple yapıştırıp yutturma dersi verecekler yakında.

…………………………………….

ÇÜŞ

İYİ P, İKTİDARI DEĞİL CHP’Yİ VURACAK. Manzara onu gösteriyor.

Nankör olmanın dik alası… Ayakta durabilmek için her bir melaneti

yapacak durumdalar. İlk işleri tekneyi AKP limanına yanaştırmak.

………………………………….

BÜYÜTEÇ

Zeytinli ve Kızılkeçili çaylarının ıslahını kim yapacak? DSİ demeyin.

Tüylerim diken diken oluyor.

…………………………………

KULAĞINIZDA KÜPE OLSUN

Dere geliyor dere, çöplerini sere sere

O.U.T

 

66 kez okundu
Yazarn Dier Yazlar